C C C C A+ A A- X

Районен съд - Тутракан обявява конкурс за заемане на длъжността „Съдебен секретар“ - 1 щатна бройка

Дата на публикуване 6 октомври 2025 Последна редакция 9 октомври 2025 Обяви и конкурси Отпечатай

РАЙОНЕН СЪД - ТУТРАКАН
Обявява конкурс
за заемане на длъжността
„Съдебен секретар“ - 1 щатна бройка

(на основание Заповед № 279/06.10.2025 г. на и.ф. административен ръководител - председател на Районен съд – Тутракан)

  1. Описание на длъжността:

Съдебният секретар изпълнява дейности по подготовка на делата за разглеждане в съдебни заседания, изготвя и прилага към делото протоколи от съдебните заседания, подготвя формуляри, графици и др. документи по разпореждане на съдията от съдебно заседание; проверява редовността на връчените призовки преди съдебното заседание; прилага към делото документите, постъпили в съдебно заседание; номерира поставените по делата документи от съдебно заседание; изготвя изпълнителни листове по делата по разпореждане на съдията докладчик; изпълнява и други задължения, възложени от административния ръководител на съда и административния секретар. В своята работа съдебният секретар използва специализиран софтуер и правно-информационни системи.

ІІ. Изисквания към кандидатите.

  1. Кандидатите трябва да отговарят на изискванията за заемане на длъжността, съгласно чл. 107а от Кодекса на труда, чл. 340а от Закона за съдебната власт и чл. 136 и 137 от Правилника за администрацията в съдилищата:
    • Общи изисквания за заемане на длъжността. Кандидатите следва да отговарят на изискванията за заемане на длъжността, съгласно чл. 107а от КТ и чл. 340а, ал. 1 и 2 от ЗСВ:
      • Да са български граждани, граждани на друга държава - членка на Европейския съюз, на друга държава - страна по Споразумението за Европейското икономическо пространство или на Конфедерация Швейцария;
      • Да са навършили пълнолетие;
      • Да не е са поставени под запрещение;
      • Да не са осъждани на лишаване от свобода за умишлено престъпление от общ характер;
      • Да не са лишени по съответен ред от правото да заемат определена длъжност;
      • Да отговарят на минималните изисквания за степен на завършено образование и ранг или професионален опит, както и на специфичните изисквания, предвидени в нормативните актове за заемане на длъжността.
      • Да не са в йерархическа връзка на ръководство и контрол със съпруг или съпруга; с лице с което е във фактическо съжителство; с роднина по права линия без ограничения; по съребрена линия до четвърта степен, включително или по сватовство до четвърта степен, включително;
      • Да не са еднолични търговци, неограничено отговорни съдружници в търговско дружество, управители, търговски пълномощници, търговски представители, прокуристи, търговски посредници, ликвидатори или синдици, членове на орган на управление или контрол на търговско дружество или кооперация;
      • Да не са народни представители;
      • Да не са общински съветници;
      • Да не заемат ръководна или контролна длъжност в политическа партия;
      • Да не работят по трудово правоотношение при друг работодател, освен като преподавател във висше училище;
      • Да не са адвокати, нотариуси, частни съдебни изпълнители или да упражняват друга свободна професия.
    • Минимални изисквания, предвидени за заемане на длъжността:
      • Степен на завършено образование: средно;
    • Специфични изисквания за заемане на длъжността:
      • отлични машинописни умения и компютърна грамотност - умения за работа с приложения на „MS Office”, правно-информационни системи, информационни бази данни;
      • отлични познания по граматика, стилистика, правопис и пунктуация;
      • отлични умения и познания за съставяне на документи и за работа със стандартна офис техника и оборудване;
      • умения за водене на кореспонденция;
      • отлични познания относно общата нормативна уредба на съдебната власт и работата на съдебната администрация /ЗСВ, ПАС/ и на Етичния кодекс на съдебните служители;
      • лични качества - умения за работа в екип, отлични комуникативни способности за работа с граждани, отлични организационни умения, способност за работа под стрес, умения за справяне с конфликтни ситуации, самодисциплина, отговорност, лоялност, дискретност, прецизност, инициативност и оперативност.
    • Предимства: Наличие на опит при изпълнението на функции идентични или сходни с тези на длъжността “Съдебен секретар“. 

IІІ. Размер на основното трудово възнаграждение:

Минимален размер на основното трудово възнаграждение за длъжността „съдебен деловодител“ – 1420,00 лв.

ІV. Необходими документи за участие в конкурса.

  1. Кандидатите подават лично или чрез пълномощник писмено заявление (по образец) за участие в конкурса. Към заявлението се прилагат:
    • Писмено заявление за участие в конкурса – по образец;
    • Подробна професионална автобиография – европейски формат – подписана от кандидата;
    • Мотивационно писмо;
    • Декларация, по чл. 340а, ал. 1 от ЗСВ - по образец;
    • Декларация от кандидата по чл. 340а, ал. 2 от ЗСВ (по образец – документът се представя в срок до назначаване на спечелилия конкурса кандидат) ;
    • Копие от документите за придобита образователно-квалификационна степен, допълнителна квалификация и правоспособност, които се изискват за длъжността (със заверка от кандидата);
    • Копие от трудова книжка или друг документ, удостоверяващ продължителността на трудовия стаж – със заверка от кандидата;
    • Медицинско свидетелство за работа – в оригинал;
    • Медицинско удостоверение, издадено в резултат на извършен медицински преглед, че лицето не страда от психично заболяване – в оригинал;
    • Декларация - съгласие за обработване на лични данни (по образец).
    • Други - могат да бъдат приложени препоръки от работодатели/референции от работодатели или организации по повод дейността на кандидата и други документи, свързани с изискванията за заемане на длъжността, които кандидатът притежава, копия от свидетелства, сертификати и документи за придобити допълнителни квалификации, професионален опит, владеене на чужд език и др., които доказват квалификацията и уменията на кандидата, свързани със заемане на длъжността (по желание на кандидата);
  2. Копията на посочените документи следва да бъдат саморъчно заверени от кандидата с „Вярно с оригинала“ и подпис.
  3. Документите следва да бъдат окомплектовани в посочената по-горе последователност. 

Длъжностната характеристика за конкурсната длъжност се предоставя на кандидатите в служба Регистратура на Районен съд – Тутракан, гр.Тутракан, ул. Трансмариска № 8.

  1. Срок за подаване на документите:

На основание чл. 91, ал.2, т.3 от Кодекса на труда срокът за подаване на документите за кандидатстване е един месец, считано от публикуването на обявата във вестник „Тутракански глас“.

VІ. Място за подаване на документите:

Документите следва да се подават в Районен съд – Тутракан, ул. Трансмариска № 8, първи етаж – кабинет № 4 - служба „Регистратура“.

VIІ. Начин на провеждане на конкурса: Конкурсът ще се проведе на три етапа:

  1. Първи етап – подбор по документи.
  2. Втори етап – практически изпит.
  3. Заключителен етап – събеседване с кандидатите.

VІІІ. Съобщения във връзка с провеждане на конкурса:

Образците от документите за кандидатстване, списък с допуснатите и недопуснатите кандидати до конкурса, както и всички съобщения, свързани с конкурса ще бъдат достъпни на подходящо място в сградата на Районен съд – Тутракан, както и на интернет - страницата на Районен съд – Тутракан, раздел „Обяви и конкурси“.

Обявата е публикувана във вестник „Тутракански глас“ бр. 39/09.10.2025 г.

Свързани файлове

Този сайт използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на сайта.

Приемам Отказ Повече информация