Районен съд - Тутракан обявява конкурс за заемане на длъжността „Съдебен секретар“ - 1 щатна бройка
РАЙОНЕН СЪД - ТУТРАКАН
Обявява конкурс
за заемане на длъжността
„Съдебен секретар“ - 1 щатна бройка
(на основание Заповед № 279/06.10.2025 г. на и.ф. административен ръководител - председател на Районен съд – Тутракан)
- Описание на длъжността:
Съдебният секретар изпълнява дейности по подготовка на делата за разглеждане в съдебни заседания, изготвя и прилага към делото протоколи от съдебните заседания, подготвя формуляри, графици и др. документи по разпореждане на съдията от съдебно заседание; проверява редовността на връчените призовки преди съдебното заседание; прилага към делото документите, постъпили в съдебно заседание; номерира поставените по делата документи от съдебно заседание; изготвя изпълнителни листове по делата по разпореждане на съдията докладчик; изпълнява и други задължения, възложени от административния ръководител на съда и административния секретар. В своята работа съдебният секретар използва специализиран софтуер и правно-информационни системи.
ІІ. Изисквания към кандидатите.
- Кандидатите трябва да отговарят на изискванията за заемане на длъжността, съгласно чл. 107а от Кодекса на труда, чл. 340а от Закона за съдебната власт и чл. 136 и 137 от Правилника за администрацията в съдилищата:
- Общи изисквания за заемане на длъжността. Кандидатите следва да отговарят на изискванията за заемане на длъжността, съгласно чл. 107а от КТ и чл. 340а, ал. 1 и 2 от ЗСВ:
- Да са български граждани, граждани на друга държава - членка на Европейския съюз, на друга държава - страна по Споразумението за Европейското икономическо пространство или на Конфедерация Швейцария;
- Да са навършили пълнолетие;
- Да не е са поставени под запрещение;
- Да не са осъждани на лишаване от свобода за умишлено престъпление от общ характер;
- Да не са лишени по съответен ред от правото да заемат определена длъжност;
- Да отговарят на минималните изисквания за степен на завършено образование и ранг или професионален опит, както и на специфичните изисквания, предвидени в нормативните актове за заемане на длъжността.
- Да не са в йерархическа връзка на ръководство и контрол със съпруг или съпруга; с лице с което е във фактическо съжителство; с роднина по права линия без ограничения; по съребрена линия до четвърта степен, включително или по сватовство до четвърта степен, включително;
- Да не са еднолични търговци, неограничено отговорни съдружници в търговско дружество, управители, търговски пълномощници, търговски представители, прокуристи, търговски посредници, ликвидатори или синдици, членове на орган на управление или контрол на търговско дружество или кооперация;
- Да не са народни представители;
- Да не са общински съветници;
- Да не заемат ръководна или контролна длъжност в политическа партия;
- Да не работят по трудово правоотношение при друг работодател, освен като преподавател във висше училище;
- Да не са адвокати, нотариуси, частни съдебни изпълнители или да упражняват друга свободна професия.
- Минимални изисквания, предвидени за заемане на длъжността:
- Степен на завършено образование: средно;
- Специфични изисквания за заемане на длъжността:
- отлични машинописни умения и компютърна грамотност - умения за работа с приложения на „MS Office”, правно-информационни системи, информационни бази данни;
- отлични познания по граматика, стилистика, правопис и пунктуация;
- отлични умения и познания за съставяне на документи и за работа със стандартна офис техника и оборудване;
- умения за водене на кореспонденция;
- отлични познания относно общата нормативна уредба на съдебната власт и работата на съдебната администрация /ЗСВ, ПАС/ и на Етичния кодекс на съдебните служители;
- лични качества - умения за работа в екип, отлични комуникативни способности за работа с граждани, отлични организационни умения, способност за работа под стрес, умения за справяне с конфликтни ситуации, самодисциплина, отговорност, лоялност, дискретност, прецизност, инициативност и оперативност.
- Предимства: Наличие на опит при изпълнението на функции идентични или сходни с тези на длъжността “Съдебен секретар“.
- Общи изисквания за заемане на длъжността. Кандидатите следва да отговарят на изискванията за заемане на длъжността, съгласно чл. 107а от КТ и чл. 340а, ал. 1 и 2 от ЗСВ:
IІІ. Размер на основното трудово възнаграждение:
Минимален размер на основното трудово възнаграждение за длъжността „съдебен деловодител“ – 1420,00 лв.
ІV. Необходими документи за участие в конкурса.
- Кандидатите подават лично или чрез пълномощник писмено заявление (по образец) за участие в конкурса. Към заявлението се прилагат:
- Писмено заявление за участие в конкурса – по образец;
- Подробна професионална автобиография – европейски формат – подписана от кандидата;
- Мотивационно писмо;
- Декларация, по чл. 340а, ал. 1 от ЗСВ - по образец;
- Декларация от кандидата по чл. 340а, ал. 2 от ЗСВ (по образец – документът се представя в срок до назначаване на спечелилия конкурса кандидат) ;
- Копие от документите за придобита образователно-квалификационна степен, допълнителна квалификация и правоспособност, които се изискват за длъжността (със заверка от кандидата);
- Копие от трудова книжка или друг документ, удостоверяващ продължителността на трудовия стаж – със заверка от кандидата;
- Медицинско свидетелство за работа – в оригинал;
- Медицинско удостоверение, издадено в резултат на извършен медицински преглед, че лицето не страда от психично заболяване – в оригинал;
- Декларация - съгласие за обработване на лични данни (по образец).
- Други - могат да бъдат приложени препоръки от работодатели/референции от работодатели или организации по повод дейността на кандидата и други документи, свързани с изискванията за заемане на длъжността, които кандидатът притежава, копия от свидетелства, сертификати и документи за придобити допълнителни квалификации, професионален опит, владеене на чужд език и др., които доказват квалификацията и уменията на кандидата, свързани със заемане на длъжността (по желание на кандидата);
- Копията на посочените документи следва да бъдат саморъчно заверени от кандидата с „Вярно с оригинала“ и подпис.
- Документите следва да бъдат окомплектовани в посочената по-горе последователност.
Длъжностната характеристика за конкурсната длъжност се предоставя на кандидатите в служба Регистратура на Районен съд – Тутракан, гр.Тутракан, ул. Трансмариска № 8.
- Срок за подаване на документите:
На основание чл. 91, ал.2, т.3 от Кодекса на труда срокът за подаване на документите за кандидатстване е един месец, считано от публикуването на обявата във вестник „Тутракански глас“.
VІ. Място за подаване на документите:
Документите следва да се подават в Районен съд – Тутракан, ул. Трансмариска № 8, първи етаж – кабинет № 4 - служба „Регистратура“.
VIІ. Начин на провеждане на конкурса: Конкурсът ще се проведе на три етапа:
- Първи етап – подбор по документи.
- Втори етап – практически изпит.
- Заключителен етап – събеседване с кандидатите.
VІІІ. Съобщения във връзка с провеждане на конкурса:
Образците от документите за кандидатстване, списък с допуснатите и недопуснатите кандидати до конкурса, както и всички съобщения, свързани с конкурса ще бъдат достъпни на подходящо място в сградата на Районен съд – Тутракан, както и на интернет - страницата на Районен съд – Тутракан, раздел „Обяви и конкурси“.
Обявата е публикувана във вестник „Тутракански глас“ бр. 39/09.10.2025 г.